Ils sont fous quand meme !!on raconte souvent des blagues sur les belges, mais avant de parler faut voir se qu'il font^^
Description:
meer foto's : http:/ /users.pandora.be/jannemie/JBR 01 zonder spatie tussen de // en JBR01
volledig zelfgebouwde racer, volgens reglementen Cyclo's groep 2. bedoeling was om terug te gaan racen met de mobylettekes nadat ik gestopt was met Motorracen, maar het komt er niet meer van, daar ik teveel met mini-mono-bikes bezig ben.
kader zelf gemaakt : reden was om het klein tandwiel op dezelfde as te hebben als het scharnierpunt van de achterbrug, om zo een konstante kettingspeling te hebben (kettingen vreten behoorlijk wat vermogen, daarom het verlies zoveel mogelijk proberen te beperken). bevesztigingsgaten achtervering zijn zo gekozen dat zonder dat de rijhoogte teveel verandert, de krachtarm gewijzigt wordt en je aldus de hardheid van de veer kan regelen. vario regelbaar dmv pedaaltje. deze is in ijzer : bedoeling was dat als hij goed werkte, hem na te maken in aluminium.
motor : alles is eigenlijk nieuw, buiten wat testkilometers. cylinder + zuiger+ culasse Bidalot groep 2, carter + krukas Malossi groep 2 (6 reedvalven), uitlaat Bidalot groep 2 (+ nog 2de uitlaat, ik denk een of andere Ninja), carburator Dell Orto 19mm met snelwissel van de sproeiers + set van 10-tal sproeiers, ontsteking = standaart, vario = herwerkte standaart zonder koppeling met grotere diameter, riemschijf met ingebouwde slipkoppeling, radiator = standaart, elektrische waterpomp, regulator voor gelijkstroom, voorvork = Suzuki GT50, achtervering Paioli, val-veiligheidsschakelaar, temperatuurmeter en snelheidsmeter aanwezig, alle vitale delen beschermd door valbaren die los van elkaar te demoteren zijn. nog heel goede banden op (Michelin M29 competition tot 180km/h)
je krijgt er nog spullen bij, maar die zou ik eerst eens bij elkaar moeten zoeken (paar tandwielen, reserve kabels, spatbord, ...).
de minimumprijs is echt niet zo hoog, in alle geval veel minder dan het geld dat ik erin gestoken heb. kan ten allen tijde verkocht worden, ook voor het einde van de veiling, staat ook ergens anders te koop. meer inlichtingen : jannemie at pandora.be , meer foto's op http:/ /users.pandora.be/jannem
wat er eigenlijk nog aan gedaan moet worden : afstelwerk zodat hij onderin ook wat vermogen heeft. topvermogen heeft hij genoeg (zou iets van 12pk moeten zijn), maar onderin is er nog te weinig in huis om deftig op gang te geraken, of om uit heel trage bochten weg te accelereren.


http://cyclomoteur.2ememain.be/markt/br ... ?q=bidalot